
آیا می دانید تفاوت دعوت خداوند با دعوت شیطان در چیست ؟
خداوند مهربان وقتی دعوت می کند بنده را رها نمی کند مرتب به ما یادآوری می کند تا فراموشش نکنیم حتی برای دعوت کردن بندگان پاداش هم گذاشته است . یعنی به حال خودش رهایش نمی کند . زمانی که بنده اجابت می کند دعوت خدا را ، در اصل توفیقی بوده که خدایش به او داده است .
«ادعونی استجب لکم » فقط این نیست که بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را ، بلکه بنده ای که می خواند خدا را ، خدایش خواسته تا او را اجابت کند و به او توفیق داده تا او را بخواند . و زمانی که خداوند مهربان بنده ای را اجابت کند « تطمئن القلوب » حاصل می شود . آرامش می گیرد دل نا آرام بنده و شاد می شود خدا از اینکه بنده ای او را خوانده و او اجابتش کرده .
و اما شیطان می گوید من فقط تو را به امری دعوت می کنم پاداشی هم در میان نیست . وقتی بنده ای را آلوده کرد به کناری می ایستد و دست و پا زدنش را در گرداب آلودگی نظاره می کند و می خندد و از نابود شدن بنده شاد می شود . زمانی که بنده ای را متلاشی کرد می رود به سراغ بنده دیگر . و آنچه برای بنده می ماند دلی نا آرام و غمگین است .
آیا وقت آن نرسیده است تا در این ماه بزرگ و گرانقدر کسی را بخوانیم که اجابت می کند همه را ، هر دل شکسته ای را ، هر در راه مانده ای را ، هر توبه کننده ای را و شکر کنیم او را که آرامش بخش دلهای نا آرام است ، التیام بخش زخمهایی است که با تیرهای زهرآگین شیطان به بنده وارد شده است .
خدایا ، ای مهربان ، ای غفور ، ای ستار ، ای بزرگ ، ای بی نهایت ، دریاب ما را و رهایمان مکن که دشمنی در کمین داریم بس خطر ناک و ببخش ما را و بپوشان خطاهای ما را و رسوا مگردان ما را در میان بندگان . آمین یا رب العالمین
عصر هنر...ما را در سایت عصر هنر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 86